logistyka

  • Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego

    Załadowanie zboża na statek trwa dziś w Polsce dwukrotnie wolniej niż w Niemczech, a rozładowanie przewożącego je pociągu: nawet czterokrotnie. Dlatego infrastruktura transportowa, w szczególności kolejowo-portowa, wymaga natychmiastowej rozbudowy i modernizacji, aby potencjał polskich eksporterów rolnych mógł być w pełni wykorzystywany - to główna konkluzja debaty eksperckiej dot. bezpieczeństwa żywnościowego zorganizowanej podczas Kongresu Odporność 2024.

  • Viterra wspiera ważny region dla rozwoju polskiego rolnictwa

    W ostatnich latach tempo rozwoju polskiego rolnictwa stale rośnie, co znajduje swoje potwierdzenie w rekordowych zbiorach oraz wzmożonym eksporcie polskich produktów. Mimo wszystko wielu rolnikówwciąż boryka się z wykluczeniem transportowym czy utrudnionym dostępem do specjalistycznych magazynów, w których mogliby bezpiecznie przechowywać swoje plony. W odpowiedzi na te wyzwania firma Viterra, światowy lider w handlu zbożem i oleistymi roślinami, planuje rozbudować swoje magazyny o pojemności co najmniej 100 000 ton oraz zainwestować w infrastrukturę kolejową na obszarach najdalej oddalonych od portów.

  • Wyzwania dla łańcuchów dostaw w sektorze agro

    Sektor agro należy do największych i najważniejszych dla gospodarki. Od sprawnej pracy łańcuchów dostaw zależy bezpieczeństwo żywnościowe państwa i dostępność produktów w sieciach handlowych i na stołach konsumentów. Tymczasem cały sektor produkcji i dystrybucji żywności przechodzi od dwóch-trzech lat prawdziwą  rewolucję. Pandemia, wojna w Ukrainie, susza na kontynencie, wzrost cen energii, wysoka inflacja - wszystkie te czynniki skumulowane w krótkim czasie spowodowały prawdziwy armagedon w branży agro. Bez szybkiej automatyzacji procesów chaos będzie się jednak pogłębiał. Jakie wyzwania czekają w najbliższych miesiącach i kwartałach łańcuchy dostaw?

  • Wyzwania dystrybucji dla sektora agro

    Sektor agro należy do największych i najważniejszych dla gospodarki. Od sprawnej pracy łańcuchów dostaw zależy bezpieczeństwo żywnościowe państwa i dostępność produktów w sieciach handlowych i na stołach konsumentów. Tymczasem cały sektor produkcji i dystrybucji żywności przechodzi od dwóch-trzech lat prawdziwą rewolucję. Pandemia, wojna w Ukrainie, susza na kontynencie, wzrost cen energii, wysoka inflacja – wszystkie te czynniki skumulowane w krótkim czasie spowodowały prawdziwy armagedon w branży agro. Bez szybkiej automatyzacji procesów chaos będzie się jednak pogłębiał. Jakie wyzwania czekają w najbliższych miesiącach i kwartałach łańcuchy dostaw?

  • Zagrożenia dla żywnościowych łańcuchów dostaw

    Agencja WTW opublikowała niedawno raport o zagrożeniach dla żywnościowych łańcuchów dostaw pod tytułem 2023 Food, Beverage and Agriculture Supply Chain Risk Report.

  • Viterra stawia na niskoemisyjny transport produktów rolnych

    Viterra, podmiot na rynku handlu zbożem oraz roślinami oleistymi, ogłosił w marcu 2023 kolejne inicjatywy na rzecz wprowadzenia bardziej zrównoważonego przewozu produktów rolnych. Firma od dwóch lat systematycznie przechodzi z transportu drogowego na kolejowy oraz morski, a do 2025 roku zamierza 30% wszystkich dostaw w kraju realizować poprzez kolej.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok