Seria ciągników CLAAS serii 400 została stworzona po gruntowym rozpoznaniu potrzeb przyszłych użytkowników. Docenili ją rolnicy, co widać po ilości zamówień tej serii. Ponadto świetnie wypadają w niezależnych testach. Co sprawia, że ciągniki te zdobyły i zdobywają uznanie?

 

Rolnicy analizują i… kupują ARIONA

– Pracuję kilkoma ciągnikami CLAAS w tym najnowszy to ARION 430. Najstarszy ciągnik to CLAAS AXOS 330 z roku 2009, a kolejny to ARION 610 z 2018. Jak na swoją cenę i moc, maszyna była fabrycznie bardzo dobrze wyposażona.

Wersja FIRST CLAAS jest bogato wyposażano. Na swoje potrzeby zostały dołożone następujące opcje: przedni TUZ oraz WOM, do tego ładowacz czołowy sterowany z elektronicznie z oryginalnego dżojstika w podłokietniku oraz drugie światło ostrzegawcze. Maszyna jest bardzo stabilna w czasie pracy dzięki dobremu rozłożeniu masy. Ma cichą kabinę i dobrze się nią pracuje – mówi Cezary Kaliściak z Troszyna (woj. mazowieckie).

Sterowany elektronicznie ładowacz tak się spodobał, że dziś prawdopodobnie zamówiłby ciągnik już z nawigacją oraz wszystkimi elektrozaworami.

Rafał Prokopek z miejscowości Przykwa (woj. lubelskie), kolejny zadowolony użytkownik ARIONA serii 400, szukał ciągnika o mocy około 130 KM. Wybrał ARION 450, gdyż przekonała go jego zwrotność, co było bardzo ważne z uwagi na częste manewry na ograniczonej przestrzeni.

Rolnik jest bardzo zadowolony z zakupu. Maszyna spełnia wszystkie jego oczekiwania i była już fabrycznie bardzo bogato wyposażona. Najbardziej zależało mu na amortyzowanej przedniej osi i resorowanej kabinie, rewersie w joysticku, szerokim ogumieniu i wydajnej hydraulice. Te wszystkie elementy były w standardowym wyposażeniu FIRST CLAAS. Ciągnik został doposażony w panoramiczny dach oraz ładowacz sterowany elektronicznie z oryginalnego dżojstika w podłokietniku. Dziś z perspektywy czasu, gdyby miałby konfigurować ciągnik na nowo – nic by nie dołożył.

– Rocznie ustawiam około tysiąca bel. Dzięki panoramicznemu dachowi mogę budować stogi do 4-5 warstw bel, nie wychylając się i nie nadwyrężając szyi. Amortyzowana przednia oś i kabina pozwalają na szybką jazdę. Sprawdza się to zwłaszcza w trudnym terenie, a siedząc dodatkowo na wygodnym fotelu pracuje się zupełnie komfortowo – wyjaśnia R. Prokopek.

W podobny sposób o fabrycznym bogatym wyposażeniu ciągników ARION wypowiada się Paweł Gankiewicz z Opolszczyzny.

– Ciągniki CLAAS w pełni zasłużyły na swoją opinię. Są bezawaryjne i mogę to potwierdzić, bo w gospodarstwie pracujemy na dwóch maszynach ARION 420 – z 2018 i ARION 610 z 2021 r. Zostały one skonfigurowane razem z naszym doradcą od dealera. Przyznaję, że teraz z perspektywy czasu zamówiłbym dodatkowo nawigację oraz elektrozawory, ale tak to w życiu jest, że przyzwyczajamy się do dobrego i chcemy więcej – mówi Paweł Gankiewicz z Osieka Grodkowskiego (woj. opolskie).

W swojej pracy na ciągniku ARION docenia wyciszoną kabinę, komfort pracy i dobre prowadzenie maszyny. Jego zdaniem, ARION to maszyna premium – a do tego posiada niskie spalanie.

CLAAS odrabia zadanie domowe

Od premiery ciągników serii ARION 400 tej generacji mija już prawie dekada, a metamorfozę przeszedł dwa lata temu. Wtedy w innym dużym teście z 2021 z pośród 7 ciągników CLAAS ARION 440 zajął pierwsze miejsce! Przypomnijmy sobie jednak jakie mankamenty znaleźli wtedy fachowcy:

  • mały udźwig i mała ładowność,
  • nie najlepszy promień skrętu.

CLAAS dopracował tak tę maszynę, że w teście z roku 2023 jest chwalony za zwinność i udźwig podnośnika.

ARION 470 posiada moc 145 KM i napędzany jest 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 4,5 l. Dzięki CPM, osiąga maks. 114 kW/155 KM. Potwierdzają to niedawne badania wykonane Centrum Testowym DLG. Przy maksymalnych obrotach 1990 obr./min. moc sięgała 144 KM.

Najnowsze testy, kolejny raz, potwierdziły niskie zużycie paliwa. Przy standardowej pracy ciągnik zużywał 242 g ON/kWh. Znacznie niższe spalanie było przy pracy z WOM i wynosiło 224 g/kWh. Co ciekawe, we wszystkich rodzajach prac – jak podaje Centrum Testowe DLG – ARION 470 zużywał mniej lub znacznie mniej paliwa, niż wszystkie wcześniej badane w tym miejscu ciągniki podobnej mocy! Duże wrażenie robi zwłaszcza 16-procentowa oszczędność paliwa podczas prac transportowych.

– Potwierdzam niskie zużycie ON podczas prac. Badałem to, tankując swój ciągnik ARION 450 pod korek i analizując zużycie paliwa wyświetlające się na wyświetlaczu. Regularnie robiłem zdjęcia tych wskazań, mam więc pełną dokumentację – chwali się R. Prokopek.

Oto dane: orka z pługiem, zabezpieczonym resorowo przy 20 cm głębokości pracy zużywała 12-13 l/ha, praca gruberem 7-8 l/ha, prasowanie bel (60 sztuk/h) – 11,6 l/h. Transport kukurydzy przyczepą skorupową dwuosiową – 6,4 l/h.

Rolnik z Przykwy radzi, że trzeba sprawdzić we własnych warunkach, na jakich obrotach silnika ciągnik będzie najbardziej ekonomiczny. Przykładowo, u niego spalanie znacznie spadało przy pracy gruberem, gdy zredukował obroty silnika z 1700-1800 obr./min do 1600-1650 obr./min.

Automatyka skrzyni ze SmartStop

Warto zaznaczyć, że ARION 470 posiada przekładnię HEXASHIFT, która posiada sześć biegów zmienianych pod obciążeniem. Pozwala ona rozpędzić maszynę do 40 km/h tylko przy 1660 obr./min.

– Bardzo często pracuję z automatyką skrzyni biegów. Czy przy uprawie, czy przy prasowaniu, zawsze używam funkcji SmartStop. To rewelacja – możesz stanąć i ruszyć, używając tylko hamulca, a ręce masz cały czas na kierownicy i joysticku – przyznaje R. Prokopek.

Zarówno Cezary Kaliściak, Rafał Prokopek czy Paweł Gankiewicz podkreślają, że decyzję zakupową łatwiej było im podjąć, bo mają w swej okolicy bardzo sprawnie działające doświadczone punkty dealerskie.

Konfiguracja była łatwa dzięki wersji FIRST CLAAS, która ma bogaty standard. Szczegółowy raport z niezależnego testu jest dostępny na stronie claas.pl.


Źródło: CLAAS Polska


Reklama

Nadchodzące wydarzenia

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok