transport

  • Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych

    Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

  • Certyfikaty na importowaną do Wielkiej Brytanii żywność

    Polscy przewoźnicy, którzy zajmują się przewozami do Wielkiej Brytanii muszą przygotować się na kolejne zmiany. Od 31 stycznia Wielka Brytania będzie wymagać certyfikatów, tzw. Export Health Certificate (EHC). Nowe przepisy dotyczą przede wszystkim produktów pochodzenia zwierzęcego, ale także roślin, owoców i warzyw.

  • Wyzwania dla łańcuchów dostaw w sektorze agro

    Sektor agro należy do największych i najważniejszych dla gospodarki. Od sprawnej pracy łańcuchów dostaw zależy bezpieczeństwo żywnościowe państwa i dostępność produktów w sieciach handlowych i na stołach konsumentów. Tymczasem cały sektor produkcji i dystrybucji żywności przechodzi od dwóch-trzech lat prawdziwą  rewolucję. Pandemia, wojna w Ukrainie, susza na kontynencie, wzrost cen energii, wysoka inflacja - wszystkie te czynniki skumulowane w krótkim czasie spowodowały prawdziwy armagedon w branży agro. Bez szybkiej automatyzacji procesów chaos będzie się jednak pogłębiał. Jakie wyzwania czekają w najbliższych miesiącach i kwartałach łańcuchy dostaw?

  • Wyzwania dystrybucji dla sektora agro

    Sektor agro należy do największych i najważniejszych dla gospodarki. Od sprawnej pracy łańcuchów dostaw zależy bezpieczeństwo żywnościowe państwa i dostępność produktów w sieciach handlowych i na stołach konsumentów. Tymczasem cały sektor produkcji i dystrybucji żywności przechodzi od dwóch-trzech lat prawdziwą rewolucję. Pandemia, wojna w Ukrainie, susza na kontynencie, wzrost cen energii, wysoka inflacja – wszystkie te czynniki skumulowane w krótkim czasie spowodowały prawdziwy armagedon w branży agro. Bez szybkiej automatyzacji procesów chaos będzie się jednak pogłębiał. Jakie wyzwania czekają w najbliższych miesiącach i kwartałach łańcuchy dostaw?

  • Cechy transportu płynnych produktów spożywczych

    W przemyśle spożywczym istotną wartością jest zaufanie klientów do kupowanych produktów. Bezpieczeństwo czy wysoka jakość nie mogą ulegać wątpliwości, bo na szali leży nie tylko decyzja zakupowa, ale także zdrowie. Dotyczy to również płynnych wyrobów, których transport podlega chyba najbardziej restrykcyjnym zasadom i przepisom.

  • Import towarów rolno-spożywczych z Ukrainy

    Importerzy produktów rolno-spożywczych z Ukrainy oraz firmy transportowo-spedycyjne, które zajmują się ich obsługą mogą odetchnąć z ulgą. Komisja Europejska osiągnęła porozumienie z Polską i czterema innymi krajami unijnymi, które wprowadziły zakaz przywozu ukraińskich towarów. Na kilka z nich nadal obowiązują restrykcje, możliwy jest jedynie tranzyt tych produktów przez nasz kraj.

  • W jaki sposób odbywa się import i tranzyt ukraińskiego zboża w Polsce?

    Trwa kryzys związany z ukraińskim zbożem, które w ostatnich miesiącach trafiało na polski rynek. Na mocy ostatniego rozporządzenia ministra rozwoju i technologii zakazano importu większości ukraińskich artykułów rolno-spożywczych, ale Ukraina będzie negocjować zniesienie tych ograniczeń. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej, jak wygląda procedura importu i tranzytu ukraińskiego zboża w naszym kraju.

  • Viterra stawia na niskoemisyjny transport produktów rolnych

    Viterra, podmiot na rynku handlu zbożem oraz roślinami oleistymi, ogłosił w marcu 2023 kolejne inicjatywy na rzecz wprowadzenia bardziej zrównoważonego przewozu produktów rolnych. Firma od dwóch lat systematycznie przechodzi z transportu drogowego na kolejowy oraz morski, a do 2025 roku zamierza 30% wszystkich dostaw w kraju realizować poprzez kolej.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok